Val 2021

I år är det val till Fullmäktige 2022 - 2024

”Valet är nu genomfört”

Den 14 november genomfördes valet och 30 ledamöter valdes att tillsätta Fullmäktige under perioden 2022-2024.

Fullmäktige är Församlingens högst beslutande organ och de 30 ledamöterna har bl.a. till uppgift att:

 ▪ fastställa församlingsarbetets mål och inriktning inkl vilka styrelser som skall finnas.
 ▪ fastställa årlig budget
 ▪ fatta beslut om väsentliga ändringar av gudstjänstordningen och begravningsväsendet
 ▪ välja församlingsordförande, vice församlingsordförande, föreståndare, presidium i fullmäktige, styrelser, revisorer
 ▪ utse prövningskommitté och valkommitté
 ▪ tillsätta, uppsäga och entlediga ordinarie rabbin och kantor
 ▪ fastställa tillämpningsföreskrifter till stadgan.
 ▪ besluta om ändringar i stadgan (kräver två fullmäktigemöten med val emellan)

De kommer först att välja ordförande och vice orförande för Fullmäktige samt ordförande och vice ordförande för Församligen!
Som steg två kommer de sedan besluta om hur organisation skall se ut för mandatperioden och vilka styrelser som skall finnas.
Och därefter tillsätta de olika styrelserna med ledamöter från fullmäktige och från medlemmar och däribland med fördel de som ställt upp till val men inte kommit med bland de 30.