Ungdom

post_img

Ungdom

Ungdomsverksamheten i församlingen utgår till stor del från föreningarna: Judisk Ungdom Göteborg – JUGBG för åldrarna 12-18 år och Judisk Student Göteborg – JSG för åldrarna 18-30 år.
Föreningarna anordnar shabbatmiddagar, fester, sport- och fritidsaktiviteter.

För de yngre barnen finns Yachad som är en förening som har aktiviteter en gång i månaden för åldrarna 7-12 år.
På dessa aktiviteter får man träffa nya och gamla judiska kamrater.

För ungdomar upp till åldern 30 erbjuds diverse resor och ledarskapsprogram både i Skandinavien samt Israel.
Se nedan för mera information.