Församlingens föreningar och aktiviteter

Judiska Församlingens begravningssällskap

Se mer under Livets slut ”Anmälan om dödsfall

Förenade Israelinsamlingen

Kontakta Judiska Församlingens kansli via mail JF Gbg eller telefon 031-109400 för kontaktpersoner och /eller mer information.

WIZO

Stödjer olika sociala samt utbildningsprojekt för barn och vuxna i Israel. Anordnar basarer, lotterier och soaréer.

WIZO-dagar:

Wizoshopen:

Handla vackra ting med judisk anknytning, finns att se i WIZO:s monter i församlingshuset.

JSG

Föreningen Judisk Student i Göteborg anordnar löpande träffar, middagar, pubkvällar och andra sammankomster för studenter.

Kontakta JSG: jsg.gothenburg@gmail.com

JUGBG

Judisk ungdom i Göteborg har löpande egna aktiviteter och sammankomster för ungdomar i åldrarana 14-17 år.

Kontakta JUGBG: judiskungdomgbg@gmail.com

Det Senaste, Nyhetsbrev, Facebook och övriga sociala medier (församlingens informationskanaler)

Kontaktperson:
Vår kommunikationskoordinator, 031-10 94 02
detsenaste@jfgbg.se

Seniorgruppen

Aktiverar våra äldre med regelbundna sammankomster.

Kontaktperson: Vår kurator, kurator@jfgbg.se

Föreningen Jiddishkultur i Göteborg

Föreningen Jiddischkultur i Göteborg lär ut och håller Jiddish levande och bedriver också Kafé Cholem, ett judiskt kulturkafé med uppgift att sprida judisk kultur genom ideell verksamhet.

Gamla Mosaiska Församlingens Vänner

Vänförening med uppgift att sprida kunskap om det judiska kulturarvet i Göteborg. Sammankomster med bland annat före­dragsaftnar, konserter och studiebesök.

IF Hakoah

Föreningens uppgift är att aktivera gammal som ung med sport och fritidsaktiviteter. Sektioner med bland annat fotboll.

Keren Kajemet

Trädplantering och vattenvåred i Israel

Hemsida: www.kkl.nu

Logen Gothia

Logen Gothia är en judisk kulturförening i Göteborg.

Den har också ett socialt program.

Magen David Adom

Stödjer Israels motsvarighet till Röda Korset.

Beith Tefilah

Kontakt: