Information & länkar

Informationsmaterial för skolor, institutioner, föreningar m.m.

Informationsmaterial

Här har vi samlat informationsmaterial i PDF-form för skolor, institutioner, föreningar m.m. att användas i under visning och inför studiebesök. Här kan man få svar på det mesta om judendom i Sverige. Här finns texter från vår webplats och andra publikationer.

De svenska judarnas historia.pdf

Göteborgs Judiska Historia.pdf

Göteborgs Synagoga.pdf - Historik kring Göteborgs Synagoga

Judendomen.pdf - Ett litet kompendium om judendomen.

Materialet kommer att kompletteras med mer material allteftersom.

Forum För Levande Historias bok Om detta må ni berätta finns att läsa direkt på nätet.

Läs mer om boken på Forum för Levande Historia eller ladda ner den som e-bok.