Taglit – Birthright

taglit

Taglit - Birthright

Vill Du träffa andra ungdomar samt upptäcka allt som Israel kan erbjuda och lite till?
Då är du välkommen att söka till Birthright-programmet.
En utbildningsresa för dig som vill lära dig mer om ledarskap, judendom och Israel.

Birthright/Taglit är en tio-dagars gratis resa till Israel för judiska ungdomar mellan 18 - 26.
Resan brukar äga rum i juli. Idag har mer än 650,000 ungdomar deltagit i resan från hela världen runt.
Vi åker tillsammans med ungdomar från hela Skandinavien.

Enda kravet är att Du inte har varit med i något program som Jewish Agency har sponsrat.
Eftersom hela programmet är på engelska är det viktigt att du behärskar engelska språket.

Läs mer om resan på www.birthrightisrael.com

Du kan redan nu anmäla ditt intresse till Judiska Församlingens utbildningskoordinator utbildning@jfgbg.se.